Jen tak rychle před spaním, zrovna jsme se vrátily z kina, protože naše kulturní středisko se smilovalo a učinilo jednu projekci Hobita v originálním znění.
Z našich bezprostředních reakcí můžete poznat, které pasáže na nás zanechaly zvláštní dojem:
Šilamáma Půlplicpryč: "Viděla jsem film, ve kterým umíral (??digitálně animovanej!!) ježek a skřet, kterej hláškoval než umřel. Nyní mohu v klidu skonat."
Podejmlíko Půlrohlík: "Tento film má v sobě umírajícího digitálního ježka, skřeta, který před svojí smrtí cedí hlášky, a jednoho hezkého trpaslíka, za kterého tedy dávám jednu hvězdičku. Musím si koupit růžové boty, abych to rozdýchala."
A na úplný závěr bych ráda uveřejnila komentář Strýce Gavrana, který naše dojmy shrnul za nás: "Příběh, který Peteru Jacksonovi vypadnul přímo ze dna jeho kromobyčejného Pytle, by se správně měl jmenovat "Hobit: Na půl cesty tam aneb Neočekávná nuda". Přestože jsem se těšil na "pohádkovějšího a pohodovějšího" Pána Prstenů, nemohl jsem se zbavit pocitu, že je tahle Hobití adaptace jenom digitální průplach s nálepkou: "Seď, blbe, a žasni" a že se mi snaží sebrat dech něčím, co už tu bylo tisíckrát. Dobrá, digitální holomajzna už se stala běžnou součástí každýho blockbusteru a jsem ochoten sledovat tisíce zbytečně namnoženejch skřetů, orlů, morčat i chobotnic, aniž bych propadnul v úšklebek. Co ale s ohledem na předchozí filmy tolerovat nehodlám, je Jacksonovo selhání v roli vypravěče. Jeho Hobit působí jako neskutečně dlouhá motanice odtažitých akčních skečů, které jsou pro jistotu proložené samoúčelnou vatou. Všechny vatózní vsuvky do knižního příběhu byly v lepším případě zcela na prd (nekromant, zaječí zpřežení, hromoví obři-what the fuck?!), v horším případě debilní (Galadriel mluví telepaticky s Gandalfem, aby v zápětí všem odhalili, o čem se potajmu baví) a v nejhorším případě zcela proti logice věci (trpaslíci se nechají dobrovolně odzbrojit, spoutat a sežrat) nebo proti logice původního Lotrovského příběhu (Když byla Morie dobytá už 60 let před Frodovou výpravou, jakto, že o tom Gandalf ve "Společenstvu" najednou neví, hééé?). Víc psát nebudu, už mě to nebaví. Neodpustím si i malou akademickou připomínku, že když libovolný trpaslík spadne do kilometrový propasti, po hlavě a na šutry, mohl by se mu alespoň rozhodit plnovous. Protože zatímco "Návrat krále" se zapsal do dějin filmografie jako film s největším počtem zabití, "Hobit" evidentně touží být filmem s největším počtem smrtelnejch pádu, při nichž se nikomu nic nestalo."
Podejmlíko Půlrohlík
Jak si škatulkujeme
A co jsi čekal - tuřín?
(14)
A chladně - skoro lhostejně - mi ukazovala obrazy
(226)
A pak že existují náhody - ať žijí záhady!
(19)
angel voice singing
(4)
Čtenářský koutek
(1)
dodatek
(1)
Heleno - miláčku - podej mi sirky
(10)
Hledat si ve světě jinačí obvazy.
(25)
Jedna paní povídala
(3)
Julie zradila Winstona Smithe
(12)
Kdo si Annu pamatuje
(14)
Konec dětství
(13)
lidé utíkali před vlakem jedoucím z plátna
(17)
Moje sestra odchází od věcí
(34)
Ona není chorá - je jenom obětí vítězství touhy nad rozumem
(162)
ovečky žužlající boty
(77)
Paříž
(21)
Písně které mě zachránily
(2)
Podejmlíko Půlrohlík
(518)
Protestpříspěvek
(12)
Rolničky kam se podíváš
(26)
Řekly jsme slovu jdi a ono odcházelo
(186)
Sbohem sladký princi
(27)
Šilamáma Půlplicpryč
(386)
Šilamáma sukně pestrý
(10)
Těšeníčko jak krtek jablíčko
(30)
To je zvláštní
(23)
Vždycky pláču na svatbách.
(67)
When the Music's Over
(63)
že si nepamatuješ svoji poezii
(97)
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat