úterý 19. srpna 2014

"I would dance with you, Maria, but my hands are on fire."

Nejspíš je to zřejmé, ale přišel čas oficiálně to oznámit. Mojí žhavou láskou pro toto léto se stal Bob Dylan. Pocházím z rodiny formované dřevním rock'n'rollem a potom triem The Beatles + The Rolling Stones + The Doors. Dylanova hudba tatínka nebaví a proto u nás doma nebyl nikdy k dispozici. Poprvé jsem se k jeho hudbě dostala přes George Harrisona a jeho "The Concert for Bangladesh", postupně jsem si naposlouchala i pár ostatních písniček, zvláště poté, co se ukázalo, že Jan za Dylana velmi horuje.
Teď jsem ale psala analýzu skvělého depresivního filmu "V nitru Llewyna Davise" a během psacího přepracování  mě napadlo, že bych si okamžitě měla naposlouchat co nejvíce existujících verzí písně "House of the Risin' Sun" a určit jednou provždy, která je nejlepší. Což jsem briskně učinila. Již předtím jsem si několikrát denně pouštěla písničku "Tweeter and the Monkey Man", další ze spolupráce Harrisona a Dylana (a Toma Pettyho, Jeffa Lynna a Roye Orbisona), protože jsem na ni dostala náladu pokaždé, když jsem uviděla Dylanův obličej na titulní stránce časopisu na hromadě ostatních tiskovin v jedné nejmenované místnosti našeho bytu. A pak už to šlo ráz na ráz a teď už jsem v té fázi, že jsem si na eBayi koupila čtyřhodinový bootleg Dylanova režijního počinu ve stylu cinema veritas v takřka nesledovatelné kvalitě a sleduji to, a také jsem si koupila dvě verze Dylanovy básnické sbírky "Tarantule", jednu v angličtině a jednu v českém překladu, abych mohla porovnat rozdíly v textu.
Abych se dostala ke své pointě: Vynalezla jsem skvělý článek do kategorie "Ona není chorá, je jenom obětí vítězství touhy nad rozumem."
A abych se dostala ke své druhé pointě: Vynalezla jsem sérii dalších článků o Dylanovi, které naplánuji s různými rozestupy pro budoucí zveřejnění, aby se nějak naředily mezi ostatní zápisky a netvořily příliš velký kumul na jednom místě.


Podejmlíko Půlrohlík

(Já se snažím setřást Dylana z jeho stromu neboli Já se snažím vylézt za Dylanem na jeho strom, koláž, 2014)



Žádné komentáře:

Okomentovat